پردازنده مرکزی اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray

0

بدون دیدگاه
کد محصول: 14686 دسته محصول: , ,

ویژگی محصول

شرایط ارسال کالا

  • برای ارسال کالا باید پرداخت انجام شود.
  • کالا به صورت نقد می باشد.
  • پرداخت درب محل با توافق با فروشگاه صورت میگیرد.

ارسال سریع

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا

فروش مستقیم و بی واسطه

بهترین قیمت

تماس بگيريد

امکان تحویل اکسپرس

پشتیبانی آنلاین

امکان پرداخت در محل

ضمانت اصل بودن کالا

نقد و بررسي

پردازنده مرکزی اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray

شرکت اینتل:

شرکت حرفه‌ای اینتل, از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید قطعات دیجیتال به شمار می‌رود. این برند با نیم قرن سابقه, یکی از پیشگامان در عصر تولید تراشه‌های کامپیوتری پیشرفته است. از محصولات محبوب و پرطرفدار این شرکت چند ملیتی آمریکایی, پردازنده‌های INTEL است; که در طیف وسیعی از مدل‌های Core, Pentium, Xeon و Celeron, تولید می‌شوند. نسل پردازنده‌های اینتل با پیشرفت دنیای تکنولوژی, توسعه شگفت‌انگیزی داشته است.

نسل دهم پردازنده‌های اینتل با نام Comet Lake, معرفی شدند. این پردازنده‌ها به دو خانواده Comet Lake-U و Comet Lake-Y دسته‌بندی می‌شوند; که سری Y با توان حرارتی کمتری نسبت به سری U طراحی شدند. این تراشه‌ها, قابلیت پشتیبانی از حافظه‌های رم LPDDR4x, LPDDR3 و DDR4 را دارند.

پردازنده:

واحد پردازشگر مرکزی یا CPU, یکی از اجزای اصلی و حیاتی سیستم کامپیوتری به شمار می‌رود. پردازنده, عملکردی شبیه به مغز انسان دارد و وظیفه آن پردازش داده‌­های کامپیوتری است. وظیفه اصلی آن, انجام عملیات حسابی و منطقی و تنظیم دقیق دستورالعمل‌ها است. ارزش همه پردازنده‌ها بر اساس سه مشخصه‌ی مهم تعیین می‌گردد. این سه شاخصه عبارت است از:

حافظه Cache:

واژه کش به معنای ذخیره‌سازی موقت است. وظیفه حافظه کش یا حافظه نهان, جلوگیری از تاخیر زمانی بین حافظه رم و پردازنده است. این حافظه همواره مقداری از اطلاعات موجود در رم را درون خود نگه می‌دارد تا پردازنده سریعتر, به آن اطلاعات دسترسی داشته باشد.

سرعت عملکرد CPU:

یکی از شاخصه‌های مهمی که در خرید پردازنده باید موردتوجه قرار گیرد, سرعت عملکرد سی پی یو است. سرعت کلاک به ما گزارش می‌دهد که یک هسته می تواند چند دستور را در طول یک ثانیه انجام دهد. هرچه سرعت عملکرد پردازنده بیشتر باشد سرعت انجام کار نیز بالاتر می‌رود.

هسته های CPU:

افزایش تعداد هسته‌های پردازنده‌ها, انقلابی عظیم در زمینه تولید cpu بود. هسته ها هرکدام به طور مستقل عملیات پردازشی را طبق یک روش عملکرد موازی انجام می‌دهند و بجای افزایش سرعت کلاک می‌توان, تعداد پردازنده‌های نصب شده روی یک تراشه را افزایش داد.

واحدهای عملیاتی پردازنده:

پردازشگر مرکزی, از 2 واحد عملیاتی تشکیل گردیده است:

وظیفه واحد محاسبه و منطق, انجام عملیات ریاضی و مقایسه‌ای است.

وظیفه واحد کنترل, هدایت و مدیریت عملیات درون پردازنده است; همچنین برای واحد محاسبه و منطق و دستگاه‌های ورودی و خروجی, نحوه پاسخگویی به دستورالعمل‌ها را نیز مشخص می‌نماید.

معرفی پردازنده مرکزی اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray:

پردازنده اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray, با ویژگی‌های قابل توجه, برای استفاده روزمره و مصارف خانگی بسیار مناسب است. این پردازنده با ریز معماری Comet Lake و فناوری ساخت 14 نانومتری, دارای توان مصرفی کمتر و بازده بیشتر است. در پردازنده, هر هسته قابلیت تبدیل شدن به دو رشته پردازشی را دارد; به طور مثال, می‌توان یک پردازنده 4 هسته‌ای را به پردازنده‌ای با 8 رشته تشبیه نمود. این تراشه, 8 هسته فیزیکی و 16 رشته پردازشی را با فرکانس پایه 3800 مگاهرتز, به ارمغان می‌آورد.

پردازنده مرکزی اینتل Core i7-10700KF, قابلیت پشتیبانی از 128 گیگابایت حافظه رم دوکاناله از نوع DDR4 با سرعت 2933 مگاهرتز را دارد. سوکت سی پی یو مرکزی اینتل, از نوع LGA-1200 است. حداکثر پهنای باند حافظه, 41.6 گیگابایت بر ثانیه است.

پردازنده سری Comet Lake, داری 16 مگابایت حافظه کش سطح سه است. حافظه کش سطح سه بزرگترین سطح حافظه کش در یک سیستم است.

شرکت اینتل, با توجه به نیازهای سخت افزاری بازار و تامین خواسته‌های روز افزون کاربران, محصولاتی متنوع و متمایز در بازار عرضه کرده است. خرید پردازنده اینتل, با بهترین قیمت و کیفیت را به شما پیشنهاد می‌کنم.

مشتریان عزیز, با خرید پردازنده مرکزی اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray از فروشگاه اینترنتی رایاساز, خریدی مطمئن و با قیمت مناسب را تجربه کنید.

توضیحات تکمیلی
برند
برند

INTEL

مشخصات فنی
نسل پردازنده

Comet Lake

سری پردازنده

Core i7

مدل پردازنده

i7-10700KF

سوکت پردازنده

LGA-1200

حافظه رم
حداکثر حجم حافظه

128GB

نوع حافظه قابل پشتیبانی

DDR4

فرکانس حافظه

2933MHz

فرکانس پایه

3.8GHz

فرکانس افزایشی

5.1GHz

حافظه Cache سطح سه

16MB

حداکثر پهنای باند حافظه

45.8GB/s

سایر مشخصات
لیتوگرافی

14nm

تعداد هسته

8 عدد

تعداد رشته

16 عدد

پردازنده گرافیکی

ندارد

توان مصرفی

125W

بسته‌ بندی

TRAY

نظرات (0)
0 reviews
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پردازنده مرکزی اینتل سری Comet Lake مدل Core i7-10700KF Tray”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *